
Czy referencje są brane pod uwagę w procesie rekrutacji?
Obecna sytuacja na rynku pracy nie jest zadowalająca.
Coraz więcej wykształconych, kompetentnych osób poszukuje pracy, która spełni ich oczekiwania finansowe i da możliwości rozwoju zawodowego.
Istotną rolę odgrywa doświadczenie.
W większości ogłoszeń rekrutacyjnych można przeczytać, że wymagane jest kilkuletnie doświadczenie, praca na podobnym stanowisku lub znajomość branży.
Nierzadko kandydaci starają się w jakiś sposób potwierdzić posiadane kwalifikacje i umiejętności i dołączają do dokumentów aplikacyjnych referencje od poprzednich pracodawców oraz osób, z którymi mieli okazję współpracować.
Dzięki referencjom kandydat może zostać odebrany przez pracodawcę jako osoba godna zaufania, którą warto zatrudnić.
Z badań wynika, że referencje mają duże znaczenie w przypadku, gdy zostały wystawione przez prezesa firmy, klienta strategicznego lub managera.
Nierzadko się zdarza, że przy ubieganiu się o stanowisko kierownicze, rekruter sam prosi o referencje od poprzedniego pracodawcy lub o możliwość kontaktu.
Warto zatem zbierać referencje i nosić ze sobą na rozmowy kwalifikacyjne.